Mode

PROJECT IDE: Singer
DIY trend vertalen naar nieuwe design opportuniteiten

WP_20150827_10_39_27_Pro

Sinds 1998 is Befrako de exclusieve Belgische verdeler van SINGER producten. Op de Belgische markt worden de producten aangeboden in meer dan 300 verschillende verkooppunten of via hun webshop. De laatste 4 a 5 jaar kende het bedrijf een enorme groei in de verkoop van naaimachines door o.a. samenwerkingen met grote namen als Carrefour, Aldi,…. De actuele DIY – trends resulteert ook in diverse succesvolle projecten op de hobbybeurzen en samenwerkingen met o.a. Karolien Verbanck, JIM,…

Singer wil de huidige DIY trend vertalen naar nieuwe design opportuniteiten om een continuïteit van verkoop te kunnen voorzien. IDE initieerde dit innovatie designtraject met een strategisch workshop rond deze nieuwe opportuniteiten. Kim Vandeloo van Drama pr, Jasmijn Verlinden van FFI en Johan van Mol van Studio Peter Van Riet en Sophie Lesire van Mopan zaten als externe experten mee aan tafel.