mamzel

Maakindustrie

Project IDE: Mamzel
Design management: "Designed for Mamzel"

Mamzel heeft de ambitie om hét kadootjeshuis van Vlaanderen te worden. We verkopen fijne producten via fijne kanalen. Ons assortiment is heel breed en groeit nog steeds. De producten zijn heel uiteenlopend maar combineren altijd volgende eigenschappen: ze zijn kwalitatief en ze maken je vrolijk op een of andere manier. Onze verkoopskanalen zijn: online, mamzelparty’s en B2B relatiegeschenken. We timmeren sinds 2007 aan de weg en hebben nog veel groeiplannen.

Sinds 2007 verkoopt Mamzel een veelheid aan producten die het nuttige aan het vrolijke combineren. Hiervoor schuimen we tal van beurzen en het internet af, telkens weer op zoek naar iets nieuws. Nu Mamzel een groot verkoopkanaal heeft opgebouwd met ruim 60 mamzellen in heel Vlaanderen en een goede webshop, willen ze een stap verder gaan: samenwerken met lokaal talent om eigen Mamzelproducten op de markt te brengen.

IDE ondersteunt Mamzel in een diepgaande strategie hierrond. Samen ontwikkelen we een methodologie om die samenwerkingen met designers uit de Vlaamse designwereld op te zetten, juiste producten te kiezen en productie- en verkoopsmogelijkheden te bepalen.